lördagen den 25:e februari 2012

Angående förra inlägget, fördomar och förutfattade meningar.

Jag är en liten hypokrit då och då.
Tänker att alla får vara som de vill och att jag inte har några förutfattade meningar. Minns ett Röda Korset-möte för en halv evighet sedan när man skulle skriva ner om man hade några fördomar. Allas lappar var tomma utom min typ (haha fyfan vad grillad jag blev). Det var ju en rätt töntig sak jag skrev, men ändå. Klart alla har fördomar på ett eller annat sätt. Idag har jag fördomar mot sverigedemokrater. Sedan hade jag ju uppenbarligen förutfattat min mening gällande Billie och Ola Salo. De klär sej feminint och jag drar slutsatsen gay. Blä. Att folk får göra som de vill också - en kollega till mej berättade att han hade örfilat sin flickvän. Jag ba "Mehh va!? Det är ju inte okej" men sen sa han att det var i sängen så då blev det väl okej antar jag? Jag dömde ut hans sexuella preferenser hur eller hur då jag några minuter tidigare sagt just att alla får göra vad de vill.

Och sen undrar jag en sak:
Hur arg är det okej att bli? Ingen kan ju ta ifrån någon annan en upplevelse, men förra veckan hände något som jag blev riktigt arg över men kände att den här personen tyckte att jag var så överdrivet och ologiskt sur så jag tog inte ut agressionen helt. Sedan hände något annat som gjorde mej arg så jag skällde på en kompis som var ologiskt LUGN över det hela. Folk är så olika.

Hinner inte wrap up this inlägg. Puss

Inga kommentarer: